فروش تخم شربتی

انواع خوراکی ها با تخم شربتی

تخم شربتی که بسیار مانند ریحان است ولی با تخم های ریز تر از گیاهان بومی آمریکا می باشد. این گیاه جنبه ی تزیینی دارد و بیشتر از تخم آن که همان تخم شربتی است استفاده میشود.

این گیاه به قدری پر خاصیت و پر طرفدار است که تقریبا در تمام فروشگاه های مواد غذایی و عطاری ها به فروش تخم شربتی میپردازند .تخم شربتی دانه ای ریز و سیاه است که وقتی با آب ترکیب شود حالت ژله ای به خود میگیرد. در مقاله قبلی راجع به خواص تخم شربتی مطالبی را ارائه دادیم و همچنین از مضرات آن نیز گفتیم. اما در ادامه ی این مطلب قصد داریم طرز استفاده از تخم شربتی در نوشیدنی ها و غذاهای مختلف را بازگو نماییم.

آب : یکی از ساده ترین روشهای استفاده از تخم شربتی ترکیب آن با آب است که حالت ژله ای و خوش طعمی ایجاد میکند. مقدار مصرف آن به این صورت است که هر قاشق غذا خوری تخم شربتی را در نصف لیوان آب بریزید اجازه دهید با هم ترکیب شوند . اگر دوست دارید میتوانید کمی شکر به آن اضافه کنید.

11

تخم مرغ : این تخم مغذی را میتوان پودر کرد و مانند نمک روی نیمرو ریخت. که طعم فوق العاده ای میدهد البته اگر با سفت بودن دانه ها مشکل ندارید بدون پودر کردن هم میشود استفاده کرد.

12

شربت: تخم شربتی را با با آب مخلوط کنید سپس با هر نوع عرق گیاهی مانند نسترن و بیدمشک مخلوط کنید و شکر را اضافه کنید. این شربت بسیار پر خاصیت است و به رفع تشنگی و حتی گشنگی کمک میکند و به دلیل خواصی که قبلا ذکر شد تا چند ساعت فرد را نوشیدن و خوردن غذا بی نیاز میکند.

به همین دلیل است که در ماه رمضان فروش تخم شربتی زیادتر از همیشه میشود.

ژله : تخم شربتی علاوه بر طعم خوب و خواص زیاد دارای ظاهری زیبا میباشد . برای مهمانی ها و یا برای کودکان بد غذا این ژله را درست کنید که در ادامه طرز تهیه ژله را آموزش میدهیم.

14

مواد لازم: پودر ژله  ۱ بسته

آب جوش ۱ لیوان

تخم شربتی ۳ ق غ

گلاب در صوردت دلخواه

ابتدا پودر ژله و آب جوش را مخلوط کنید و به صورت بن ماری حل کنید.سپس تخم شربتی را با چند قاشق آب سرد یا گلاب مخلوط کنید تا ژله ای شود . سپس به مخلوط ژله و آب اضافه کنید و در قالب بریزید.

بعد از آماده شدن ژله میبینید که تخم شربتی به ته ظرف رفته و حالت زیبا یی به ژله شما داده است. این ژله بسیار راحت و خوش طعم است . نوش جان.

دسر : اگر میخواهید از تخم شربتی استفاده کنید اما نمیدانید چطور ، میتوانید آن را در انواع دسر ها مانند ژله که در بالا توضیح دادیم و یا پنکیک یا پودینگ مصرف کنید.

پودینگ : برای تهیه این پودینگ علاوه بر مواد مودینگ به تخم شربتی نیاز دارید که میتوانید آن را با شیر یا آب میوه مخلوط کنید تا نرم شود و یا آن را اسیاب کنید و به مواد پودینگ اضافه کنید.

13

اسموتی: تخم شربتی را میشود تقریبا در انواع اسموتی استفاده کنید ولی یادتان باشد که حتما آن را بخیسانید .اما یادتان باشد که مقدار آب را کم بریزید

 

شستشو تخم شربتی: فروشگاه ها چون معمولا به صورت فله به فروش تخم شربتی میپردازند. کمی خاک یا سنگ ریز دارند. پس قبل از استفاده آن را بشویید . به این صورت که تخم شربتی را در لیوان آب بخیسانید و سپس آن را از آب جدا کنید و دوباره به آب تمیز بیفزاید و مصرف کنید.

نگه داری تخم شربتی: تخم شربتی را معمولا به صورت خشک نگهداری میکنند ولی اگر وقت کافی برای شستشو ندارید میتوانید مقدار زیاد آن را بشویید و در قالب های یخ بریزید پس از یخ زدن آن را در نایلون های زیپ دار بریزید و به مدت چند ماه استفاده کنید.

16

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *