چه قهوه ای خوب است

چه قهوه ای خوب است

چه قهوه ای خوب است ؟

سوالی که خیلی ها می پرسند و تقریبا همه قهوه دوستان به دنبال این اند که چه قهوه ای بخرند و یا اینکه قهوه اصل بخرند.

در واقع ما قهوه اصل و یا قهوه تقلبی به تعریف عامیانه نداریم چون تمام دانه های قهوه در واقع اصل هستند و از روی درخت چیده می شوند.

در خیلی از کشورها قهوه کشت می شود که هرکدام از این دانه ها دارای تفاوت هایی از قبیل عطرو بو ، طعم ، غلظت ، میزان تلخی و اسیدیته متفاوت هستند.

تنها چیزی که بتوان به عنوان قهوه اصل یا فرع معرفی نمود این است که مثلا کمپانی لاوازا قهوه ای با ترکیب به خصوص به بازار عرضه می کند و مدل تقلبی آن هم باهمان برند و چاپ و بسته بندی به بازار عرضه می شود که دارای طعم و ویژگی های مخصوص قهوه کمپانی لاوازا نیست لذا این قهوه تقلبی یا فیک است.

ولی قهوه برزیل با گرید A همیشه قهوه برزیل است و توسط هرکسی فروخته شود همان قهوه است .

در ترکیب قهوه ها که در واقع ترکیبی از چند دانه قهوه است ، اگر تجربه کافی و کارشناسانه در ترکیب نباشد، اگر حتی بهترین و گران ترین قهوه را هم با هم میکس کنیم طعم دلچسبی نخواهد داشت و معمولا اشخاص طعم بد قهوه را به اصل بودن و یا تقلبی بودن آن ربط می دهند که نتیجه بی اطلاعی آنها از این موضوع است.

لذا برای خرید قهوه همیشه به فروشگاه های معتبر بروید و فقط به این فکر نکنید که قهوه ی گران بخرید . بهترین حالت برای خرید این است که مقدار کمی از یک قهوه را خریداری و مصرف کنید و در صورت علاقه میتوانید خرید مجدد انجام دهید.

دانه قهوه اگررست خوب داده نشود و استانداردها رعایت نشود معمولا طعم نامطلوبی دارد حتی اگر از گران ترین دانه ها هم استفاده شود باز هم طعم آن بسیار مشهود و بارز است .

ارزان بودن و گران بودن یک قهوه هم به تنهایی نمی تواند نشان از خوب بودن دانه قهوه باشد.

معمولا قهوه های کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا به دلیل مسافت زیاد آن با ایران و بالا بودن هزینه حمل و نقل تا به ایران برسند قیمت آن ها افزایش زیادی دارد این در صورتی است که در آسیای شرقی به دلیل کمتر بودن این فاصله و هم چنین سهولت جا به جایی آن ها و مراودات آنها با ایران دارای هزینه ی حمل و نقل کمتری هستند و قیمت ارزان تری دارند چنانچه که در این کشورها قهوه های با کیفیتی تولید می شوند.

لذا برای خرید قهوه همیشه به یک فروشگاه معتبر فروش قهوه مراجعه کنید تا با داشتن اطلاعات کافی دراین زمینه بتوانند شما را به بهترین وجه ممکن در زمینه خرید قهوه راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *