ادویه جات لازم در خانه

ادویه جات لازم در خانه

ادویه جات لازم در خانه

ادویه جات تفاوت زیادی در تهیه یک وعده غذایی ایجاد می کنند. پس با بازرگانی سیلانی عرضه کننده ادویه فله ای همراه باشید.

ادویه جات لازم در خانه

ادویه جات لازم در خانه

زردچوبه

زردچوبه که به آن زعفران آسیاب شده نیز می گویند (که به اشتباه آن را “زعفران” می نامیم) گیاهی در همان خانواده زنجبیل است. به طور کلی به صورت پودر فروخته می شود ، این ماده ای است که برای “رنگ” کردن غذاها مورد استفاده قرار می گیرد: سوپ ، آبگوشت ، گوشت و…

رزماری

یکی از معطر ترین گیاهان روی زمین است. رزماری در غذاهای مدیترانه ای بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و من معمولاً می گویند که هنگام پخت و پز باید از آن کم استفاده کنید ، زیرا بسیار قوی و چشمگیر است. رزماری چه تازه و چه خشک ، با مرغ و گوشت بسیار مطابقت دارد و علاوه بر این به نان و سبزیجات جلوه خاصی می بخشد.

دارچین

دارچین ادویه ای است که از پوست درختان بدست می آید. آنقدر معطر است که بسیاری از مردم از آن برای طعم دادن به محیط استفاده می کنند. طعم آن نیز کاملاً قوی است. درست مثل میخک (که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد) ادویه ای است که به طور گسترده ای در تهیه شیرینی استفاده می شود.

زیره

زیره همیشه به دلیل عطر و طعم در پخت و پز بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است ، اما از زمان مصر باستان نیز به دلیل خواص دارویی بسیار مورد توجه بوده است. زیره معمولاً بیشتر به عنوان چاشنی ، برای عطر و طعم به دستورهای مختلف  استفاده می شود.

میخک

میخک  ادویه ای است که به طور گسترده ای در شربت های طعم دهنده استفاده می شود. از پودر آن به طور گسترده ای در تهیه نان و کیک استفاده می شود.

ادویه کاری

ادویه کاری یکی از چاشنی های مورد علاقه افراد است. مناسب برای چاشنی خورشت ها ، مرغ ها یا حتی برای دادن جلوه خاصی به سس گوجه فرنگی. کاملاً معطر است بدون اینکه تند باشد. از ترکیب ادویه جات زنجبیل ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز ، دارچین ، زیره ، هل ، میخک ، رازیانه ، زردچوبه و گشنیز تشکیل شده است.

فلفل قرمز

بسیاری از مردم نمی دانند که فلفل قرمز اصفهان ادویه ای است که از فلفل به دست می آید (سپس خشک و آسیاب می شود). به عنوان رنگ گوشت ، سوپ و غذاهای دیگر استفاده می شود. می توانیم آن را در نسخه های شیرین ، تند و دودی مصرف کنیم.

فلفل سیاه

فلفل سیاه از دوران باستان استفاده می شده است. علاوه بر طعم تند به غذا ، به بدن در جذب مواد مغذی کمک می کند و هضم غذا را نیز تسهیل می کند. فلفل سیاه در انواع مختلف وجود دارد. سبز ، قرمز ، سفید و سیاه. رنگ آن متناسب با مرحله برداشت متفاوت است.

آویشن

آویشن از گیاهان گونه Thymus vulgaris است که از خانواده نعناع ها است و از اقوام نزدیک گیاه پونه کوهی است. این گیاه در تمام دنیا رشد می کند و از برگ های خشک یا تازه آن به عنوان ادویه در پخت و پز استفاده می شود. استفاده از آن در سس ها و تهیه کباب (مخصوصاً مرغ) توصیه می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *