آشنایی با خواص و ضرات فلفل سیاه

آشنایی با خواص و ضرات فلفل سیاه

آشنایی با خواص ضرات فلفل سیاه

فلفل سیاه میوه های خشک شده گیاه فلفل است که رنگ تیره ای دارد. فلفل سیاه خواص بیشماری دارد که اکثرا از آن غافل هستند. ولی در عین حال مصرف آن مضراتی نیز دارد. فروش فلفل سیاه امروزه رونق زیادی گرفته است. به علت خواصی که در  استفاده از ادویه جات  وجود دارد همیشه فروش عمده ادویه جات در بین مردم رونق داشته است . در بین انواع مختلف ادویه جات فروش فلفل سیاه  به علت خواصی که دارد از دیر و باز در بین مردم  وجود داشته است و  از اهمیت بالایی برخوردار است . در  ادامه به بررسی خواص و مضرات آن ها می پردازیم:

خواص:

– مقوی معده و زخم معده: فلفل سیاه فرآیند گوارش و هضم غذا را به دلیل افزایش ترشح اسید هیدروکاریک بهبود می بخشد. بنابراین با هضم بهتر غذا فرد به اسهال، یبوست و گاز معده دچار نمی شود. همچنین فلفل سیاه با کمک به گوارش غذا به کاهش وزن افراد کمک زیادی می کند. سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و از بیماری هایی همچون سرطان روده و معده، زخم و معده و سایر بیماری های گوارشی جلوگیری می کند.

– کمک به دفع ادرار: فلفل سیاه باعث می شود که اسید اوریک، آب اضافی و چربی ها از بدن خارج شوند و در نتیجه بسیار در این امر کارساز است. در واقع فلفل سیاه ادرار آور می باشد.

– فلفل سیاه برای رفع تب و لرز نیز بسیار مفید است. بدین منظور جوشانده آب و دانه فلفل سیاه را مصرف می کنند.

فلفل سیاه

– کمک به اختلالات عصبی: پیپرین که در فلفل سیاه موجود است کمک زیادی ب کاهش اختلال حافظه، آلزایمر، زوال عقل و سایر بیماری های عصبی می کند.

– ساکت کردن درد دندان: بدین جهت یک حبه قند را در یک قاشق فلزی گذاشته و آن را ذوب می کنند و به آن کمی فلفل سیاه اضافه می کنند. این ضماد همچنین به کاهش کرم خوردگی دندان نیز کمک می کند.

– سلامت پوست: درمان ویتیلیگو یا پیسی، که یک بیماری پوستی است با کمک فلفل سیاه امکان پذیر است. در بیماری پیسی پوست رنگ طبیعی خود را از دست می دهد و سفید رنگ می شود. محتوی فلفل سیاه باعث تحریک پوست برای تولید رنگ دانه می شود. همچنین فلفل سیاه به جلوگیری و بهبود سرطان پوست کمک می کند.

– فلفل سیاه یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می آید که مانع از آسیب رادیکال های آزاد می شود و در نتیجه از سرطان، بیماری های قلبی عروقی و ناراحتی کبد پیشگیری می کند.

– همچنین فلفل سیاه خواص آنتی اکسیدانی بی شماری دارد، محرک اشتها، مدر، بادشکن، گرم کننده و ضد سم و برای رفع انواعی از مسمومیت های غذایی، کمک به بهبود اسهال تابستانه، اسهال خونی، کاهش احتمال سرماخوردگی و دردهای روماتیسمی نیز از خواص دیگر فلفل سیاه می باشد.

مضرات:

– زیاده روی در خوردن فلفل سیاه موجب ایجاد و افزایش ترشحات داخل معده می شود. بنابر این کسانی که ناراحتی معده دارند نباید زیاد از فلفل سیاه استفاده کنند.

– همچنین افرادی که دچار بیماری سوزاک و سیفیلیس و کسانی که ناراحتی مجاری ادرار دارند باید از خوردن فلفل سیاه خودداری کنند.

فلفل سیاه

– افرادی که به فلفل سیاه حساسیت دارند و احتمال بروز آلرژی در آن ها وجود دارد باید از خوردن آن پرهیز کنند.

– افراط در خوردن و مصرف فلفل سیاه موجب تاریکی چشم می شود.

– افرادی که بیماری های دستگاه گوارشی، کم خونی، سل و بواسیر دارند باید از خوردن افراطی فلفل سیاه پرهیز کنند.

– همچنین کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده اند، کسانی که ورم روستات دارند و کسانی که دارای ناراحتی های شنوایی هستند باعث از مصرف بی رویه و زیاد فلفل سیاه خودداری کنند.

با توجه به خواصی که فلفل سیاه دارد فروش فلفل سیاه در بین ادویه جات ها بسیار پر طرفدار است .

آشنایی با خواص ضرات فلفل سیاه

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *